Philips EasyClean FC8734 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips EasyClean FC8734 rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Martine 18-01-2017

Zo blij mee

Perfecte stofzuigre, al jaren plezier van. Super lang snoer, geen zware stofzuiger, neem ik makkelijk mee de trap(pen) op

123456789Mandy 11-09-2015

Het leek me wel wat, een iets duurdere stofzuiger waar ik geen stofzuiger zak meer voor hoeft aan te schaffen...dat betaald zichzelf terug, dacht ik. Nu een jaar of 2/3 later heb ik juist een goedkope lichtgewicht stofzuigertje aangeschaft voor de bovenverdieping (met zakken). Want het is een heel gevaarte om de trap op en af te slepen. Verder hebben wij cavia's dus verdwijnt er af en toe een caviakeutel de stofzuiger in, waardoor dat filter enorm begon te stinken (ja ook na opzuigen waspoeder en tal van trucs) na een koffiebadje iets minder. Nu ik mijn kleine apparaatje boven behendig overal kan gebruiken vraag ik me af waarom ik dat duure loei ooit gekocht heb. Denk er hard oven na om voor beneden ook zo'n kleine te kopen. P.s. nieuwe filters kopen is ook een probleem...bijna nergens verkrijgbaar!

Anoniem 13-09-2015

Ik heb al heel wat (kruimel)(steel) stofzuigers gehad.
''Om erbij te hebben'' voor de snelle, kleine klussen, is een accu-zuiger van min 18V met losse hulpstukken zoals losse buizen en vloerzuigmond erg handig.
Zuigt veel beter dan accu(steel-) rolborstelzuigers (vindt ik allemaal maar matig). Maar alle accu apparaten, kan je niet vergelijken met een 230V apparaat.
De kruimelzuigers welke wel goed zuigen zijn erg lawaaierig.
Probleem is dat er maar weinig ''goede'' keus is.

Marcootje65 23-08-2011

Grootste miskoop ooit.
De slang heeft geen draaimechanisme waardoor de slang knikt.
stof reservoir legen geeft een hoop rotzooi, voor mensen met een allergie een afrader de stofzuiger te legen je kan meteen aan de beademing!
Het fijn filter moet je na de 1e keer meteen met een andere stofzuiger schoonmaken, anders heeft hij geen zuigkracht meer.

Zibro 25-07-2012

Beste Marcotje, je haalt me de woorden uit de mond. Ook ik heb deze stofzuiger gekocht (nu bijna 2 jaar geleden). Reden om deze te kopen was het HePa filter en het stofzakloze, en het geluid was aangenaam. Ik had me niet gerealiseerd dat je het filter met de hand met schoon krabben met het meegeleverde borsteltje. Je staat tot aan je kruin in een grote stofwolk. Alleen buiten kan je dit filter schoon maken of onder de kraan. Heel heel heel erg vies klusje. En echt schoon wordt het niet.

Het lege van de stofbak is een heel gedoe. De eerste keren lukte dat alleen met het boekje in de hand. De slag terug plaatsen is ook best lastig. Het is een handigheidje dat je door moet krijgen. dit staat niet in het boekje (helaas)

Ons apparaat was de printplaat stuk binnen een maand. Die is gerepareerd maar echt goed doet hij het nog steeds niet. Hij wil met heel veel moeite uit. Tuurlijk kan je ook de stekker eruit trekken maar dat kan de bedoeling niet zijn.

VOOR MENSEN MET EEN STOF ALLERGIE: NIET DOEN. MENSEN DIE NIET ZITTEN TE WACHTEN OP EXTRA SCHOONMAAK WERK: KOOP DIT NIET. Koop een Miele met zakken. Mijn buurvrouw heeft er eentje waar je zonder met je handen aan het stof te komen, de zak eruit kan halen omdat er een klepje voor de uitgang van de zak komt waardoor deze al het stof hygienisch binnen houdt. Die wil ik nu ook hebben.

Anoniem 12-05-2011

Na 20jr een Miele, nu deze. Verbasing na 1e gebruik (weekelijks) tapijt-zuigen ca -40m2-op de middenstand (hoger echt niet nodig): de stofemmer bevatte een niet geringe hoeveelheid (achtergebleven??) fijn-stof o.d.! Lijkt goed te werken en het zuigen voelt goed aan. Stofemmer terugplaatsen in apparaat gaat makkelijk en zonder kracht mits je hem er goed terug in hebt gedaan (je kan hem dan voor het sluiten met de knevel, eerst nog iets naar boven opschuiven) vergt zeker geen kracht (dan klopt er iets niet). Zwakke punten, zoals bij de meeste stofzuigers zijn het kunststof-neuswiel (niet over drempel slepen) en de slang insteekhouder aan het apparaat tbv de slang-parkeerstand. Kunststof delen zijn nooit sterk; breken gauw (af).

PascalW 10-03-2011

We hebben de zuiger vanaf feb 2008. Hij wordt dagelijks gebruikt, heeft twee verhuizingen, een hond en twee kinderen overleeft en werkt nog steeds prima. Om de 3 maanden maak ik de filter grondig zuiver. Eerst afkloppen tegen een muurtje of op de grond, spoelen met warm water. Daarna gebruik ik een textielreinigerspray (vanish werkt super), spoelen, en filters zijn als nieuw en reuken fris. Super apparaat.

V.D. 01-03-2012

Bedankt voor uw tip wat betreft de schoonmaken van de filter. Maar er zitten wel 2 filters in deze stofzuiger: één achter en de andere (ronde filter-cartridge) in een plastic stofreservoir. Mag ik ze allebei op hetzelfde manier reinigen? Alvast bedankt.

Talie 16-08-2010

Heb deze stofzuiger nu een aantal jaren en over het stofzuigen ben ik zeer tevreden.
Dat komt voornamelijk door de slimme uitvoering van de zuigvoet, heel handig langs tafelpoten en plinten waar deze voet echt schoonzuigt.
Het filter kan je beter niet in de openlucht uitkloppen/borstellen dat wordt een drama. Neem een kleine plastic zak van bvb Gamma en steek daar je hand met filter in en klop uit op het deksel van je afvalcontainer dan wordt alleen je hand stoffig.
Het is een stille stofzuiger maar inderdaad de luchtverplaatsing maakt wel veel geluid.
De slang is inmiddels stuk gegaan en het neuswiel is ook zeer zwak.
Stofzuig wel elke dag want we hebben een grote hond.

Karen82 06-12-2009

Het toestel is nu een half jaar in ons bezit en we zijn er nog steeds tevreden over! De stofzuiger weegt niet veel wat het makkelijk maak om de trap mee onder handen te nemen. Het snoer is lang zodat j een ganse verdieping kan stofzuigen zonder het snoer te moeten verwisselen. Hij is wendbaar, enkel de hoeken zijn misschien iets moeilijker te bereiken. Het ledigen van de bak gaat vlot, elke keer een fijn gevoel dat je het milieu weer een stofzak hebt bespaard. De doorzichtige afvalemmer is handig zodat je meteen ziet of je iets opgezogen hebt dat er niet hoort te zitten. Het reinigen van de filter neemt misschien iets meer tijd in beslag, maar het gevecht om een stofzak in een stofzuiger te krijgen doet dat ook!
Zijn geld waard!

JJH 20-10-2009

Apparaat ziet er leuk en aan de buitenkant degelijk uit.
Ook hulpstukken zijn degelijk.
Helaas na gebruik van 10 minuten (op zo'n beetje de laagste vermogensstand)viel het apparaat in één keer stil.
Met geen mogelijkheid meer beweging in te krijgen.
Philips krijgt een stofzuiger retour en wij hopelijk ons geld.

WillenJ 28-07-2009

Na een keer gebruiken brak houder van de zuigstang al af. Maar een keer kunnen testen. Teruggestuurd

pdemul 26-04-2009

Wij hebben deze stofzuiger nu een half jaar, en hij doet het nog steeds perfect. We zijn veel in huis aan het klussen, dus veel (bouw)stof, maar dat gaat gewoon goed.
Het filter en de stofbak (geen zak) zijn heel makkelijk schoon te maken - je kunt ze gewoon uitnemen en je klopt het stof er simpel tegen de binnenkant van de Kliko bak er zo uit.
Alles lijkt ook zeer degelijk uitgevoerd, volgens mij hoef je nooit het filter te verwisselen (zelfs na 6 maanden bouwstof ziet het er nog goed uit).
Zuigkracht is nog zoals aan het begin: de minimale stand is sterk genoeg voor normaal, maar de maximale is ook lekker hard.
Enige probleem is in het opruimen - hij zet niet lekker weg. Maar welke stofzuiger doet dat wel?

JHM 28-06-2008

Stofzuiger bevalt goed. Het legen vd stofbak is best wel makkelijk. De meeste tijd gaat zitten in het schoonmaken vh filter (enkele minuten). Als je de bak regelmatig leegt zie je eigenlijk gelijk of er iets inzit wat eigelijk per abuis in de stofzuiger terecht is gekomen. Bij mijn vorige stofzuiger had is soms wel 2/3 stofzakken ergens staan om op een 'mooie' dag buiten te checken. Een groot voordeel vind ik dat deze stofzuiger een snoer heeft van 8mtr. , dus groot bereik.
Zuigkracht meer dan goed. Max. zuigkracht is echt niet nodig. (note: hebben alleen laminaat in huis) Plinten zijn ook heel makkeljk te doen, hoeken zijn iets moeilijker, wendbaarheid is voldoende.
Duurzaamheid ??? enkele maanden in bezit

Frank-14 16-06-2008

Zoals zo veel Philips produkten die ik in het verleden heb gekocht is dit ook weer één in het rijtje had ik toch maar geen Philips gekocht. Na drie maanden heeft het ding al weer de geest gegeven. Zuigt wel redelijk. Stofemmer legen is een hachelijke onderneming. Vooral rekening houden met de windrichting voordat u gaat blazen in het filter!

John van de Vooren 10-06-2008

Handig zonder stogzuigerzakken! Goed te bebruiken op de houten vloer, minder naar ons idee op vloerbedekking.
De telescopische stang is net iets te kort (ik ben 1.88m).
Verder tevreden.

Lieneke 15-05-2008

Perfect!! We hebben deze stof zuiger nog maar net, maar ik ben al erg blij met 'em! De zuigsterkte is in te stellen, maar met de minimale kracht heb ik al geen klagen. De borstels aan de zuigmond zijn ook ideaal om alles te bereiken en evt. weg te vegen van moeilijke plekjes. Een fijne telescoopbuis, dus geen last meer van je rug (voor wat betreft het stofzuigen dan!) en last, but not least: geen stofzakken meer!!
Enige minpuntje (voor ons dan): hij neemt wat meer ruimte in dan de vorige stofzuiger (die kon je op zijn kant zetten).

diktevreden 04-11-2007

Na enkele maanden deze stofzuiger te hebben kan ik melden dat ie me prima bevalt! Zuigt krachtig en... geen stofzuigerzakken meer! Als ie 't zo blijft doen dan kan ik 'm alleen maar aanraden.